Mellanmål

Hej! nu äter vi mellis. Macka och oboy, jag syndade och tog en Pågenlimpan-skiva...fy fan va gott det är. Med mycket smör! ha ha.
Igår va jag inte så pigg. Trodde jag skulle dö av värken i kroppen alltså, aldrig känt  nåt liknande. Men jag dödade värken inatt med alvedon plus ipren. Jag hade igår 39 graders feber, men sen när klockan va 3 inatt så va det borta...skumt!

Ida sover just nu, sin andra lång sovning....Hon har spytt 2 ggr inatt pga hostan hon har. konstigt att hon inte hostar en enda gång på dagen när hon sover. Givetvis så vaknar hon varje gång hon hostar oxå.
en annars rätt seg dag, har inte orkat så mycket idag. men tvättat många maskiner och våttorkat nedervåning. Nu är klockan redan halv 4 så snart kommer nog pappsen hem.

På söndag blir det Götet, en hel vecka!! ska bli underbart om jag får säga mitt. jag ska umgås med min kära familj, mina barn ska leka med morfar och mormor och jag ska träffa mina vänner ! Jag ska även träffa min väninnas bebis för första gången och kanske att Tilda är vaken denna gång när hon blivit lite större?

Här kommande månader kommer bli härliga, mars innebär namngivelsekalas för Ida, = mysigt. I april har vi 2 st 15-åringar att fira, en mysig påsk med kanske lite jobb (längtar konstigt nog), i maj har jag en fin Väninnehelg att se fram emot på Lindas land på kusten!!! Det ni! fasen va gött. Underbart till och med. Vi har fortfarande inte diskuterat färdigt om jag tar 1 eller 2 barn med mig. Om pappan vill ha sällskap eller om Olle hellre vill me...Frågan är just det om hur stor behållning Olle har att åka just dit? Om det bara blir jobbigt för han? ingen aning.....Kul om Theo ska med för olle såklart men det är rätt tufft att ta med 2 ungar på okänd plats. vi får se.
Fan va roligt!!! I skrivande stund somnade Olle mitt i mellanmålet. Han klämde 4-5 pågenlimpan-skivor med marmelad och Oboy. Det roligaste idag! Börjar han bli lik sin moster som ALLTID somnade i måltiderna??? hahahaha. Jag tappade räkningen- så mycket åt han! Jesus amalia.
Vart var jag? Jo alla roliga saker i vår här. Typ konfirmationer bla. Tyvärr så kanske kanske att Sandra och Elin ska konfirmeras precis på dagen samtidigt, inte så kul för då får vi dela på oss....Hoppas att vi får svar på det snarast! Sandra ska ju få moppe oxå, så det blir ju skitspännande!!

Igår fuskvägde jag mig, jag är under 90 kg nu, låter inte så lite men för mig är det mindre än mycket och mest som jag vägt iaf. Under 90 för mig är en bra bit på väg ner mot 80. Mitt första delmål var 89,3 vi får se vad det står på vågen på söndag tänkte jag väga mig, för på måndag är vi hos mamma. Bättre att väga sig på samma våg. Men igår som sagt så fusk-vägde jag mig lite. Inget godis i helgen nu, sade jag igår, men har redan norpat på både lite kaka och mörk choklad 70% idag. Fy skäms.
Ha en fin Fredag alla som läser!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0