Tjoho efter Helg

Dagen började INTE så bra....Eller ja, Olle ville hellre sova om man säger så. Vi satte upp en mörkläggande rullgardin igår i hans rum. Det gjorde susen imorse, vilket egentligen inte va värt.
Dagistid kl 9. Olle bärs ner av svettig mamma kl.8.30. Utan kläder eller ren blöja. MMM. Nice....;(
Jag va nog uppe 5 ggr och meddelade herren att det va dags att gå upp- men han lekte mest irriterad och arg tonåring och drog täcket över huvudet. Kan han inte få en sån vana att sova såpass länge på helgen????
Detta har liksom aldrig hänt i världshistorien, att han sovit sååå länge. Inte ens på nyårsafton. Ja ja.

Vi kom till dagis och Olle va givetvis piggast av alla barnen, vi hade samling, åt frukt och gick ut. Ida somnade ute och sov 1,5 timme.

Sen gick vi in, lekte 1 timme och sen åt vi köttfärsås. Det va gott. På väggen i matsalen på dagis, så hängde det " fyllaårbåtar ". Olika fina färger och barnets foto i. Olle fick syn på dessa och undrade - Var är min då???
Då sa fröken att vi minsann skulle göra en sån till Olle så fort vi fått några snygga kort på grabben!!
Fröken vid bordet heter Maine, Olle tyckte det lät likt Majsan. Så det fick bli Majsing. Samma som vi kallar Marianne. Ja nu blev det rörigt va? Sen är det ju skitkul att det finns en kill-fröken som heter Dan.
Samma som farbror Dan Wäring. Honom kan man brottas med, tyckte Olle en sväng ute.
Mitt i leken ute, kommer pappas kusin Sebbe- med barnvagn på andra sidan staketet. Han kände igen mamman och mamman kände igen honom, men vi konstaterade att vi skulle ses på torsdag, på begravningen.
Dom skulle på besök till BVC för vägning och mätning. Mamman minns att det va ett himla spring där varje vecka ett tag med första bebisen. Olle har nog 30 rader med vikt-längd osv. Stackars Ida har fått klara sig med ca 7 eller nåt, men det kommer mera! Imon tänkte mamman ta ett spontant 7-månadersbesök för att se om IDA väger mer än 10 kg? Det vore väldigt mycket men skulle heller inte förvåna varken mor eller far.

Imon blir det lämning på dagis, då får Olle klara sig själv med fröken och barnen. Mamman hoppas på att få äta lunch hemma. Kanske , vi får se? Vi ska iaf vara på plats 8.30, hoppas man kan komma iväg när man går ut! eller tom innan? Bra verkar det vara iaf, jag är nöjd med upplägget av dagarna, det är rätt uppstyrt men ändå tid för fri lek.

Herrgud- ska jag väcka på mina barn? Olle och Ida verkar helt slut av denna dag!! Ida har sovit sen 13, Olle sen 13.45. Ok. Blir nog bra det här!

Stort grattis på dagen till Sandra och Elin idag den 16 April. Massa pussar till båda er!!!

ps. har gått ner nästan 1 kg i veckan. jag är glad. mitt mål till nästa måndag är att det ska stå nåt med 87 på vågen. gärna 87,2 eller nåt. ds.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0