Ledigt så det så.

Vi tar det alltid väldigt väldigt lugnt när vi är lediga. Jag tar hand om morgonbestyren i ett icke snabbt tempo och som alla hemma mammor vet- så kommer det ALLTID saker emellan!!! Typ när den ena vill ha frukost så bajsar den andra. När man ska lägga/ vila den ena så är en tvätt efter frukost väldigt nödvändig. Varför kan man inte dela på sig i dessa situationer???

Ida har hostat mindre idag faktiskt peppar peppar men hon har varit trött.

Min vision om att äta lunch ( korv med bröd) ute på balkongen i solen, sket sig då Olle fick tag i en flasköl som stod i en back... Den gles ur näven kan man säga och jag hann bara se allting i ögonvrån. Klirr... Eller poff mer lät det nog. Olle blev rätt förvånad själv tror jag. Det rann öl nästan ner till grannen- jag hann fånga det mesta. Det kom glas ner på grannens ute möbler som jag fick gå ner och plocka. Åh- värsta fredag 13 e typ! Vi åt våran mat inne kan jag säga, sen somna Olle fint i soffan.

Vi har på em cyklat 1 timme ute, vi gick runt runt i kvarteret. Vi såg till våran förvåning Olles dagis- kompis Leon ! Bor han här tänkte både jag och Olle i det tysta...;)

Olle har fått en kompis på dagis som han ska leka med näst- nästa vecka förmodligen!! Det ska bli kul! Det känns oerhört stort att sin lilla lilla plutt ska ta med en kompis hem.
Det är underbart väder ute jag gillar det- men pollen är inte lika kul! Jag ska försöka härda ut!

Till helgen ska jag jobba både lördag och söndag ! Härligt! Sen kommer mamma/ mormor med tåget på söndag så ska hon sova över. Dagis har stängt på måndag det hade mamma missat!

Imon är det fredag det är bästa dagen !!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0