Mamma jobbat !!

Visst ser ni- morsan har haft sitt första pass på 10 månader! Sist jag hade rast i den där soffan på övervåningen i Stenstorp- ja då låg det nån och sparkade i magen! Mamma somna varje dag på rasten minns hon, ibland sov hon tom för länge det blev hemskt pinsamt när hon kom tillbaka!!

Men ärligt talat , förutom att det va oskönt att Ida vakna 05 och sprakade på mig för att väcka mig, så va det en skön känsla att känna sig som " alla andra" igen. Jag gillar att åka till jobbet. Jag gillar att utväxla meningar med gamla dementa människor som är nöjda och tillfreds. Jag gillade oxå att kunna åka hem kl 15.15 och veta att jag inte kommer tillbaka förrän tidigast nästa helg!

Barnen och pappa har haft sin första ensamma lördag tillsammans som varit längre än 2,5 timme. Pappa har klarat det galant. Till och med har Ida somnat hos pappi 3 ggr!!!! Herregud mamma trodde Ida hade någon sjukdom! Men hon va bara lite arg första gången sa pappa och hon kan gott bli lite arg. Man kan inte alltid få det som man vill när man är liten, så det så!
Det hade blivit både cykling och en tur till lekparken !


Imorgon ska vi åka till Skara för att handla. Vi ska testa en ny affär. Det tar 20 min dit så vi ser det lite som en utflykt oxå!

Imon är det oxå stora dagen för vännen Greta Wallin ! Hon ska nämligen döpas så vi hoppas allt går bra! Vi saknar er och längtar efter er nu, det va så längesen! Kram från jobb- mamman och pappas busungar.



Kommentarer
Ebba & Greta

Hej!! Jag vet exakt vilken frihet det måste varit att jobba idag! Avis! Det kommer gå bra imorgon! Nu är det lite lugnare igen sp snart ska vi ses!!! Ha det fint!!! Kram

2012-04-28 @ 22:40:22
URL: http://ebbabloggar.blogspot.com
Mormor

<3<3<3

2012-05-02 @ 10:10:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0