Måndags-seg och Otäckheter

Ja vart ska vi börja?  En väldigt seg måndag- det brukar vara det här. Det är en slags tråkig förlängning av helgen där vi gör ingenting mest. På sin höjd går vi ut eller tar en promenad till affären. Vi borde verkligen gå  ut sen, Olle sover fortfarande. Jag har dåligt samvete för han, för jag väckte ju såklart grabben när jag hostade min morgonhosta imorse. Usch. Han kunde gott ha sovit 1 timme till.
Idas tand nr 2 har kommit upp nu, hon är mysig-glad-skämtsam. Hon skrattar hela tiden nu tycker jag.

Imorse va det vägning. Minus så lite så det knappt inte går att skriva. 2 hg ner. Tjoho....Men inte upp iaf. Tror fan att jag stoppade i mig nåt onyttigt varje dag förra veckan. Fika-godis-läsk-kakor. Va bara tvungen. Ska försöka hålla bättre pli denna veckan!

Nu till det otäcka. Läste igår kväll att en Pierre från torslanda skulle vara borta....Tyckte jag kände igen killen som är 25 år. Skullle vara skallgång där han varit försvunnen osv. Tänkte en del på det. Sen i morse såg jag hans syster på facebook att hon skrivit, och även att en vän till mig skrivit. De hade uppenbarligen letat utan resultat. Idag när jag tittar närmare på det så märker jag att det är en före detta kollegas son det gäller.....Känns genast ännu mera olustigt. Detta är typ min VÄRSTA mardröm. Att någon som jag älskar försvinner.

 Det klassiska att killen försvinner från en fest- helt spårlöst. Så jävla sjukt sånt. Hänt massa såna saker i Göteborg det sista året, speciellt killar har försvunnit. Som han Rasmus som de hittade i hamnen tills slut. Hur har han lyckats flyta " ner " när det är uppströms från Göta Älv som ligger närliggande där han försvann? Gick ju rykten om Killgäng som rånade och annat andra killar för att sedan göra sig av med dom. Jag tycker detta är det läskiga- att de aldrig kommer hem. Det tar flera månader innan dom hittas. Och tänk hur hjälplös man är när man letar och letar och letar.....

Hoppas de hittar honom välbehållen. Tänker på dig Janeth!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0