Bästa Lördag- Bästa Mormor och Bästa Badet

En styck liten kille stensomna i soffan fem över 14. Badat i 2 timmar, åkt rutchkana , simmat med BARA mamma och pappa. Ida fick vara med mormor på stan så länge. Efter badet va alla helt slut med envetna Olle skulle promt gå hem- vet ni hur långt det är för en 2,5-åring? fy fan va lång tid det tog då. Tur att man inte har bråttom. En promenad som kunde gått på 20 min från Arena, gick på 45 min...mm. Lite väl hungriga när vi kom hem gjorde vi pannkakor, det va sketgott!
Mamma säger att jag inte va så envis som Olle är när jag var liten, så det är nåt jag verkligen kan lämna till B´s sida! Bra att va envis ändå- det kommer man rätt långt på.
För övrigt va det en dam som utförde YOGA inne i omklädningsrummet på badet på en handduk, såg ju urlöjligt ut!!! önskar jag kunde med att fotat, men fan, så långt kan inte ens jag gå.

Mormor kom igår vid halv 7, efter det vart det tacoskväll, Ida knoppa in vid 20 och mamman inte långt efter. I och med att det var ledigt från dagis igår så gick vi ut på fm här till lekplatsen , och vi tog med picknick. Det var så mysigt och kakor va gott tyckte olle , innan lunch och allt...;)
Pappan är nu iväg och handlar persienner till köksfönstrena, usch va solen skiner in. Eller inte usch när man vill ha sol, men inge kul när man ska käka frukost och man har solen i ögonen. Kan bara tänka mig sommaren, smälter kanske bort då.

Lördag idag minsann- lite lördagsgodis snart...I alla fall till Lilleman. Jag funderar på att köpa lite nötter typ. Har haft en Onyttighets vecka med diverse fika o dylilkt. Får se om det till och med står plus litegrann på vågen på måndag, skulle inte bli förvånad då.

Jag lägger in lite bilder i efterhand från mobilen- det tråkiga när man bloggar från mobilen- är att ingen kan kommentera. Men å andra sidan är det jättesvårt att lägga upp bilder här på bloggen från datan jag minns inte hur man gör....

Vecka 12 förresten- på söndagen den 18 åker vi ner till GBG och stannar hela veckan för då är B ändå borta på utbildning. Ska bli kul faktiskt att möta våren i härliga staden. Hälsa på vänner m.m. Olle kan leka i slottskogen på den nya lekplatsen och jag får träffa tekla och tilda igen!! vad ska man köpa till tekla då? får tänkas på lite....
massa kramar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0