Trots och present !!!

Hello !
Ida sover och kollar Pippi ! Jag drack precis en kopp kaffe som tyvärr redan hunnit bli lite kallt- då Ida va hungrig nu nu nu typ...;)

I morse va det lite kalabalik här, som det är rätt ofta här nu . Ang påklädning, och att åka till dagis. Jag har blivit väldigt trött på att våran lille grabb ska bestämma detta alla gånger han inte " vill " . Det är nämligen inte dagis i sig han inte gillar ( tror jag) , utan det är grejen att klä på sig, gå ut och göra sig besvär som är jobbigt för Olle! Han ville inte ha ren blöja i morse och där började allt.... Men skit samma för det är 2- års trots. Jag googla och det stämde precis in allting på Olle! Så det är bara markera, bestäm och va hård som gäller! Avviker vi så är det på våra villkor!! Som sagt- igår hade vi oxå en dispyt ang om utgång och pulka åkning.... Han fullkomligt älskar pulkan, och när vi till slut kom ut ville han aldrig gå in!
Men va vi bråka innan. Och det är jobbigt!! Men emellan tillsägelser och lite bråk är han världens goaste och härligaste kille! Världens bästa typ! ;)

Vi gick ner till stan idag jag och Ida, vi hittade en present till mormor!!! Och en present till oss oxå för den delen. Mormor kommer imon och har fyllt år!! Imon kan vi avslöja vad vi köpte! ( bara nåt litet)

Så det blir härlig tårta imon oxå, ändå från Tidaholm !! Mmmm. Smarrigt !
Ikväll blir det kyckling med bacon och grädde, ännu mera smarrigt !
Idag kommer nog några av Idas nya kläder som jag köpt!!! Weii. Hon växer så det knakar, 74 i storlek och det känns sjukt!

Grattis till Sanna som fick en Amanda i förrgår!!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0