Helg!

Såklart bara torsdag men det är typ helg, för oss! För pappa har lyxat till våran fredag med att ta SEMESTER!
Mamma glad !

Projekt lilla minsta fisen sova i egen säng har startat idag , vi får se om det tar slut idag oxå kanske ? Vad kan vara skönare än en egen säng , en gosig fäll och sina snuttar ? Jo mammas fejs på morgonen att kunna riva på ! Eller håret för den delen - det dras ju en del...

Igår va det en fin dag- jag och Lill fisan åkte på en liten resa till Karin i Slutarp. Resan gick ganska bra- Ida är som Olle va i den åldern. Vill EJ sitta fast i bil stolen om hon inte är jättetrött. Är hon pigg, precis har sovit typ , då är det Inge skoj att ge sig iväg... Ibland kan man ju reglera att hon inte sover innan man åker någonstans- men ibland funkar inte det alls- att tex hålla henne vaken. En mkt bestämd ung dam. Men nu kom jag ifrån det faktum att vi hälsa på Karin och Jesper 4 år!! Han va så redig och söt, lång va han oxå. Kändes som det skiljde ett huvud på han och Olle, men det kanske bara var mitt seende som spöka. Sanna från Vartofta var oxå där, dom va söta i sina tjocka magar båda två ! Inte långt kvar för de heller! Nu väntar vi på 4 bebisar här i jan- feb ! Kaffe och det fick bli en synd igår i form av god kaka. Mmm!

Idag har vi varit på BVC - Olle ville va hemma så det blev ytterligare en mys- torsdag ! Ida blev vägd och mätt, hon väger 7960 gram nu- och är 63,5 cm. Väldigt stor tycker jag, hon har hoppat upp 2 kurvor sen hon föddes . Med längd och huvudmått håller hon kurvan bra. Inte så mycket att gå på de där kurvorna, de planar ju ut vikten sen när de börjar äta mer mat vid 6-7-8 månader.

Imorse gjorde jag en gröt enligt lchf, självklart smaka den ägg för det ca ju ägg i den som i allt annat. Sådär smaka den. Sen gjorde jag bröd enligt lchf de va jätte snuskiga!!!! Smaka oxå ägg, jag är så jävla trött på ägg nu va! Ska skita i att äta som lchf, och köra mer GI, det är ju lite mer humant. Fan jag ladda ner lchf- appen. Du får ju fan inte käka nåt ! Inga frukt eller bär. Inte tugga tuggummi. Inte det inte det. Du får bara äta ägg. Och kyckling och kött och fisk. Och broccoli. Och bacon . Inget annat. Imon är det jag som njuter av typ mannagryns gröt eller havre. Skit samma. Den här dieten vet jag inte passar kanske inte mig! ? Gillar inte att ha grädde i kaffet , och inte heller att bara äta denna feta mat. Lite ont i magen oxå för den delen! Mer sunt förnuft gäller numer! ;). Wish me luck. Ska fortfarande inte äta pasta- vitt bröd-potatis mm men jag tänker inte vara så frenetisk!!!

Bebis sover i sin säng- pojken sover i sin ! Ska jag våga sova bredvid min man inatt med hans snark ? Tur vi har en extra säng!

/// god natt







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0