Grymma skor- första maten och Traktorkörning

Hej hej!
Igår vart det stan på fm- jag och B lyckades hitta varsitt par fina och bra! På rea såklart men de hade kostat tusenlappen innan så vi fynda ändå kan man säga! Jag såg ju sååå snygga skor , stövlar lite höga sådär inne på Nilssons sen , men fasen de kosta 1600 innan rean, 800 efter så egentligen " fynd" , men hade ju redan köpt ett par och man skiter ju inte pengar precis så jag fick nöja mig! Tänk om man kunde ta varje lördag i princip , gå en runda på stan, köpa det som faller en i smaken just den dagen- utan att behöva blinka. Skicka iväg kortet i lilla aparaten , knappa in sin kod utan att behöva bry sig om hur mycket minus det står på kontot dagen efter? Hade livet vart roligare ? Svar ja det tror jag. Men man får ju inte ett " rikare" liv av att spendera rent känslomässigt. Det är bara roligt och det är kul att känna sig snygg i nya kläder. Och det är kul att köpa nytt till hemmet och känna att det är värt det !
Jag hade inte mått dåligt av att vinna på Triss typ, 25 papp extra i månaden i 20 år. Oh nice det hade varit... Åh nu är jag trött och börjar verkligen sväva bort i det blå!

Idag har vi varit hos kusinerna i Huvudshem. Huvudshem ligger ovanför Tidaholm, en lagom resa med bilen!
Olle har kört traktor med Jörgen, han va inte ett dugg ringrostig !

Helgen är typ slut och jag är lika ledsen varje söndag kväll ! I wish helg va även måndag för alla pappor!

Imon bär det av till Stenstorp, på onsdag har vi Slutarp (!!!!) på kalendern och på Torsdag ska vi till BVC för 4- månaders vägning !!! Spännande.
Lilla Ida har i helgen nu börjat med lite smakportioner, vi började med Majs och potatis , nam nam tyckte bebisen !!! Inget åkte ut med flit, och inga konstiga miner !!! Goa tjejen!

Hörs imon ! Peace and love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0