Fredag och Trötta

åh. jag skrev ett jättelångt och fint inlägg för 1 timme sen, så försvann det bara. blir man sur då? ja!!! hopp, fredag idag, började la sådär om man säger så. Klockan 5 väcker Olle hela familjen med ett avgrunds-skrik!!! Han har haft en mardröm och flyr i panik bort från sängen, där han tror att det ligger .....ormar..... stackars pojk! lilla vännen ville inte alls lägga sig igen, och det kan man ju förstå. Så klockan 5, hej och hå upp och hoppa alles. Och stackars B som trodde han skulle få sovmorgon. Inte då. Vi har haft mormor här i 2 dagar från ons-tors. Bästa mormor!!! Jättemysigt har vi haft, och vi har firat hennes födelsedag. Olle kan numer ( utan min vetskap) hela " ja må hon leva". Jag blev så stolt! Tårtan var givetvis köpt på Mekka i TIdaholm, dom gör ju utan tvekan de godaste tårtorna ever!!! Vi fikade där när vi hämtade tårtan, till Olles ( och min ) stora förtjusning. Där träffa vi även Farfars bror Hasse . Olle blev mkt förnärmad och blyg men det va ändå lite spännande att Farfar hade en storebror...;) Olle har sovit i nu 3 timmar, måste väcka han. Men ville inte väcka efter 1 timme bara, då han vakna 5. Jag hade oxå velat sova 3 timmar kan jag säga. Måste köpa en ögoncreme i helgen, jag vet inte om det är sömnbrist eller torrhet i luften som gjort att den tunna huden kring ögonen har blivit typ röd. och stramar. och är fnasig. inte så värst med andra ord men när ska man hinna handla ögoncreme förutom på helgen? Skulle även kunna tänka mig att kanske köpa hem lite nya blommor. För övrigt finns det gott om semlor i butik nu har jag sett. Hur lätt är det att banta egentligen. Verkligen hatar det. Men måste försöka kämpa vidare! Skulle velat på mig en promenad sen när Björn kommit hem. Verkligen. Men kan jag gå ut och se ut sån här när jag är så trött. Prioriterar jag att lägga mig en stund? Det återstår att se. Ikväll är det På spåret, hoppas jag orkar va uppe lite. Annars har vi aboslut inget planerat i helgen! känns alltid lika skönt att inte va uppbokad. Veckan har för övrigt varit mkt osocial, förutom dagarna med mormor då. Lite tråkigt men veckan har gått så fort. Nästa vecka hoppas jag få till en date med Bästa Michaela och Goa Nathalie!! Och våra små bebisar. Men det skiljer ju en del. Ida- Malte 6 veckor Ida- Greta 13 veckor .... Vet att Malte är lång!!! Är han lik Melker nu? Greta har jag ju lite mer. Dessutom är hon ju så söt på bloggen varje dag! Tror även Olle saknar sin Ebba lite, förra helgen blev kaffet inställt då E va lite dålig. Vi måste ses snart!!! Annars va det längesen vi va hos Jessica och Anders...! Undrar om de har kaffe hos sig i helgen? I och med att vi åt tidig lunch idag så är jag vrålhungrig redan!!! Kyckling ska det bli, men vad? typ lite wok grönsaker och lite bea? vill önska er alla en härlig fortsatt fredagseftermiddag- och kväll. Skänker min syster en extra tanke som igår flyttade till Stockholm. Känns som att hon kan bli kvar där faktiskt. Och inte mig emot, då kan vi åka dit lite då och då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0