Varför lägger jag mig inte?

Har precis varit ute 1 timme och lite till i det kalla men härliga vädret. Om en timme ska vi ge oss iväg och hämta Olle. Idag gick det bra till Dagis, inga problem. Igår va det värre. Då åkte vi till Ida och grabbarna i Stenstorp istället. Mest för att få lite sällskap, och göra en dålig dag till en bra dag. Det gick bra där, Olle har ju svårigheter att sova middag borta såklart utan vagnen....Han deckade i bilen hem, även Ida var trött och behövde sova en stund så vi åkte och hämtade Pappa på jobbet vid 16, det tog bara 20 min. Mycket smidigt. Inatt vakna Ida 4....La la la la la...jättepigg och jätteglad och jättepratig. Allt det som mamman inte var den tiden. Känns som man klagar mycket över förlorad sömn jämnt, och då känner jag mig dålig. Mitt andra jag tänker - men vad hade du tänkt dig egentligen? När jag inte har fått sömn av andra orsaker i livet, så har man ju tagit igen det vid annat tillfälle och på så sätt kunna komma igen om man säger så. Men nu finns det knappt tid för återhämtning. Jag känner inte att jag vill lägga mig och sova bort dagarna när olle är på dagis heller. Det är aldrig så att jag måste städa och tvätta eller handla eller nåt sånt, men jag prioriterar inte sömnen på dagen. Om det inte är helg och Björn kan ta barnen. Då kan jag sova. Men en sån här fin dag tex. Jag gick ju hellre en lång promenad än att lägga mig, då får jag ju skylla mig själv lite. Typ... Skit samma, snart är det lördag då kan jag sova middag! :) och kanske få sovmorgon, det brukar B bjuda på!!! Jag fyndade på tal om ingenting , en söt fin rosa/röd överall på Lindex till Ida när jag va i Tidaholm i tisdags, men det hade jag kanske redan skrivit? men jag skriver det igen att den är såååå mysig, i love it ! 99 kr, hade kostat 249. Nu är det ju svinkallt så det är nog rätt go att ha i vagnen. Jag och Olle har redan börjat pratat om Sommaren!! vi vill gärna åka till Emil och Astrid Lindgrens Värld. Detta året kommer han att uppskatta det ÄNNU mer. Skulle kunna tänka mig att bo en natt, men det är väl det enda vi kommer ha råd till i sommar... ;( man är inte miljonär när man går hemma. Och har en dyr lägenhet... Men det längtas till till sommaren iaf, jag vet att olle mer gillar sommaren än vintern, han gillar sådär att vara ute länge när det är så kallt. Ibland vill han aldrig gå in, men han vill knappt gå ut heller . Jag ska lägga in en beställning på diverse prylar från Apoteket. Fan man får ju aldrig tummen ur röva och går dit. Jag hinner inte. Förresten får ju Ida krupp när man går in i affärer, precis som Olle var. Undrar hur lång tid leveransen är? Nä nu hinner jag knappt inte lägga mig nåt ner, kanske kanske. Hej då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0