Sjukstuga

Hejsan hoppsan. Olle har varit sjuk sen i torsdags natt. Jag är dåligt förkyld, och inatt va det Ida´s tur. Hög feber, rosslig och hosta. Fy. Tur att hon är såpass stor nu så att hon KAN hosta. Tur att det finns medicin säger jag bara som underlättar liiite. Pappan är hemma idag, vilket underlättar betydligt. Jag kan vila, försöka bli kvitt mitt, för att kunna ta hand om sjuka barn restan av veckan. Olle är ju helt ok nu, men inget dagis imon. Är just nu på Leksaksaffären med pappa och gör slut på sina sparbösse-pengar. Tror han kommer hem med nåt från TOY STORY. Det är det nya! Men som sagt, det tar på en både psykiskt och fysiskt att inte få nån sömn när barnen är sjuka, de hostar så det spyr osv...den ena avlöser den andra. Inatt tror jag Ida sov kanske 30 min åt gången innan hon vakna och hostade och ville ha napp, mat, napp osv...Stackars liten! Jag borde lägga mig ner ett par minuter så det är vad jag ska göra. Bidde ett rekordkort inlägg, men då vet ni hur vi har det här. Sjukt över lag. Puss och kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0