Fiskrecept !

Varsågoda, nu delar jag med mig!!

Portioner : 4
Förberedeler: 10 min
Tillagning : 30 min



600 gram torsk eller annan vit fisk. ( vi har kört med tråkiga torskblock, det går jättebra )
1 tsk Margarin flytande till formen
2 dl matlagningsgrädde ( här väljer man ju fetthalt själv, jag har haft 7% , blir jättegräddigt )
1 dl Tacosås
2 dl Ost riven ( max 17 % har vi haft)
2 dl Tortilla/Nacho chips gärna med smak typ cheese eller chili

Att servera till -- Ris, Bulgur, Potatis

Lägg fisken i en form, på lite flytande margarin.
Blanda matlagningsgrädde, tacosås och riven ost. Peppra, salta. Krydda som du vill. Överdriv gärna lite med kryddningen, svårt med fisk för det smakar inte så mkt annars.
Häll blandningen över fisken och krossa tortillachipsen över!!!
gratinera i ugnen 225 grader i 30 min . Garnera gärna med lite purjo.
VOILA ! Jättegott!


Kommentarer
Ida j

Lät ju jättegott! Är detta enligt vv?

2012-02-20 @ 15:25:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0