6 är bättre än 4

god morgon! här sitter vi, jag och Ida. Igår kväll senarelades Idas sovning till klockan 20 istället för 19. Eller om den var ännu mer, kanske halv 9 förresten. Det gjorde en del, för idag vakna hon inte kl 4 som hon gjort hela veckan. Det känns gott. 6 är ok. Olle är sjuk...Det kom väldigt fort, på torsdagmorgon var han lite lite hostig och rosslig men inget så direkt. Sen hämtade jag Olle på dagis, på kvällen var det inget speciellt. Sen på natten sa det pang. Hög feber och luftrören pep. Det lät som pojken andades genom ett sugrör, stackars liten. Jag hatar när det sätter sig på andningen, blir orolig till tusen och ligger o lyssnar på ljuden....:( tur att vi hade medicin hemma. Natten till idag har varit lugn för alla. Olle har sovit ok, trots andningen som varit lite påverkad, men ibland låter det värre än vad det är. Så länge han sover, äter och leker så är det ingen fara. Får se hur det blir med kalas idag bara. Carros 18-års kalas som vi sett fram emot. Men det blir ju värre på kvällen, det vet ju alla. Och när man hetsar upp sig och springer runt blir det oxå värre, det märkte man ju igår kväll på han. Han vill ju gärna hoppa och studsa som vanligt, men det sätter ju sig direkt och blir värre med andningen. Vi får se. Ställde mig på vågen igen, ett halvkilo som vanligt. Har funkat sådär igen med motion i veckan....promenad typ helgen och torsdag. Det är inte varje dag precis. Fast veckan har varit lite mer social är klart. Väljer man att åka bort, som jag gjorde i tisdags när Olle var på dagis så får man oxå skylla sig själv. Men klart man väljer att träffa vänner istället för en timmes promenad, man måste ju inte ut. Jag tänker att jag kunde gå på em, när B kommit hem, men vi hinner verkligen inte det. Kvällarna går i ett här hos oss. Det är inte att tänka på att ge sig ut kl 21 för att gå en promenad, inte nu när vi är så trötta och sömnen med Ida har blivit fu***d up. Hoppas vi kan hålla henne vaken längre och längre kanske till 21, då sover hon ju till 6,30. Tänk att det är det livet kretsar kring när man har en liten. 2 liten har vi visserligen, men goa pojken sover gott hela natten. Otfast. Sömn sömn och ingen sömn. det är det livet handlar om. hi hi. Så känner man sig alltid extra gnällig och känslig om natten varit kass. Inatt var den bra så jag ska genast sluta klaga. Nästa helg blir det göteborg, ser mycket fram emot att få träffa lilla minsta goa fina Tilda. Tänk att snart är nästan alla mammor. Det känns inte konstigt att jag har 2 barn, men när jag tänker på att nästan alla vi är mammor med familj så kan jag bli lite sentimental. Vi har ju gått igenom mycket tillsammans, jag och mina barndomsvänner. Tur att vi har börjat umgås normalt igen, det kan gå flera år innan vi pratar. Det blev ett glapp pga nåt bråk här och där men jag antar att det blir så. VI började känna varann när vi var 6 år några stycken, sen kom andra i mellanstadiet och hakade på. Så typ hela livet har vi följts åt och det känns aldrig konstigt när vi ses. vi kan prata gamla minnen och vi kan prata om idag. VI är den vi är och den har vi nog varit hela livet. Jag är glad att dom finns. Och jag är glad för mina nya vänner. Utan nya hade jag ju inte klarat mig så bra i Skövde när jag flyttade hit. Det tog ett par år innan man lärde känna folk på jobbet, genom jobbet osv. Sen blev det ju så bra när Olle låg i magen och man gick på föräldragrupp , där har man ju fått vänner för livet! Nu vill Olle kolla Toy Story på datan och Ida skriker lite lätt, hej då!!!! Ha en bra lördag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0