Det va Det.

Jahopp så va denna Julen över för i år. Den kom fort och va snabbt förbi. Fan klockan är 5.00 och jag har en alldeles för pigg tjej som är Vaken och har varit sen 4. inte så värst. Men vad kan man begära av en bebis som i princip sov heeela dagen igår från 13- 18 med undantag för mat emellan plus ett par halvtimmes powernaps ... Fan Inge vidare pigg dag detta kommer bli. Saken hör ju till den att hon väcker allt som oftast sin storebror som verkligen behöver den sömnen han kan få. Hon har ju aldrig vrålat så på det sättet men det räcker att en bebis " pratar" och skrattar med sin gälla röst så låter det stort och fint i ett för övrigt tyst hus! ;)

Igår va det firande av julen i fam Wäring, det va mysigt och gott. Det kom en liten Tomtenisse för att dela ut lite klappar, han va så söt!
Barnen fick lite klappar, tänk att jag , min syster och Björns syster kan tänka samma om julklapp till Olle. Han har nu under julen fått 3 (!) dubletter av Cars Duplo. Jättekul egentligen kan han nog inte få för många av de bilarna de försvinner ju ändå av en konstig anledning jämt!

Olle fick en STOR gul barbapappa av farmor den va så fin tyckte Olle väldigt poppis ! Och en traktor! Ida fick söta kläder, å vilken fin kofta hon fick av Faster! Nu efter jul kommer hon va så fin så fin. Hoppas hon ligger kvar på strl. 68 lite nu. Jag minns inte hur det va med det- när de kan ha kläderna lite längre. 3 månader har gått och 50-56 och 62 har svischat förbi! Åh vi får inte glömma nämna den fina madicken klänningen som mormor hittat och köpt !!! Den va söt men lite stor ännu. Får se kanske framåt februari sen. ;)

Olle sover ännu , peppar peppar. Björn är uppe och Ida med han. Ska försöka blunda lite på soffan. Jag hörde Lilla pojken skratta högt i sömnen förut, han är nog kvar i skultorp hos kusinerna ännu och busar!!! Hi hi.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0